RETURER
Vår policy gäller 14 dagar ångerrätt från det att du mottagit din vara. Om 14 dagar har gått sedan ditt köp, kan vi tyvärr inte erbjuda dig en återbetalning eller utbyte.
För att vara berättigad till retur måste din vara, vara oanvänd och i samma skick som du fått det.
Artiklar som ej kan returneras:
– Presentkort, rabattkoder och värdebevis
– Nedladdningsbara mjukvaruprodukter
För att slutföra din retur krävs kvitto eller inköpsbevis.
Det finns vissa situationer där endast delbetalningar beviljas (om tillämpligt)
– Eventuellt varor som inte är i sitt ursprungliga skick är skadade eller saknade delar av skäl som inte beror på vårt fel.
– Alla artiklar som returneras mer än 14 dagar efter bekräftad leverans.
Återbetalningar (om tillämpligt)
När din retur är mottagen och inspekterad skickar vi dig ett mail för att meddela dig att vi har fått ditt returnerade objekt. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på din återbetalning.
Om du godkänns kommer din återbetalning att behandlas, och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod inom ett visst antal dagar.
Har du betalat med ett presentkort / värdebevis kommer ett nytt presentkort skapas till dig med motsvarande värde.
Om du har köpt en vara som berättigar dig till en gåva eller rabatt på annan vara, så måste sagd gåva/rabatterad vara returneras tillsammans med varan som berättigade dig gåvan eller rabatten. Om detta inte följs, så kommer värdet på gåvan eller rabatten att dras av från den återbetalda summan.
Sena eller saknade återbetalningar (om tillämpligt)
Om du inte har fått ett återbetalning ännu, kolla först ditt bankkonto igen.
Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta tid innan din återbetalning publiceras officiellt.
Annars, kontakta din bank. Det innebär ofta en behandlingstid innan en återbetalning blir synlig.
Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått ditt bidrag, vänligen kontakta oss på hej@birdieboost.se
Utbyten (om tillämpligt)
Vi ersätter endast artiklar om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta ut det skicka ett mail till hej@birdieboost.se Förklara tydligt ditt ärende samt bifoga gärna bilder på den skadade eller defekta varan eller delen.
Gåvor
Om varan var märkt som en gåva när den köptes och skickades direkt till dig, får du en presentkredit för värdet av din retur. När det returnerade objektet är mottaget, skickas ett presentkort till dig.
Var varan märkt som en gåva när den köptes, eller om gåvogivaren hade beställningen skickad till sig för att ge dig senare, skickar vi återbetalning till gåvogivaren och meddelar denne om din retur.
Frakt
För att returnera din produkt, maila hej@birdieboost.se för vidare information hur en retur genomförs.
Du kommer att vara ansvarig för att betala för dina egna fraktkostnader vid retur av ditt föremål. Fraktkostnaderna återbetalas inte.
Beroende på var du bor kan den tiden för att mottaga din vara variera.
Om du skickar en vara över 500 kr, bör du överväga att använda ett spårbart fraktsätt. Vi garanterar inte att vi kommer att få ditt returnerade objekt.